Bratislava- Staré Mesto a jeho problémy

Bratislava- Staré Mesto a jeho problémy
0

#1

Ahojte, kedže som zo Starého mesta a celý život tu žijem a bývam tak by som rád spoznal všetkých čo máte v úmysle pomôcť v Starom meste zlepšiť veci. Zaujíma ma váš pohľad na problémy v Starom meste ( ktoré vidíte za tie najhorúcejšie) a ak máte aj návrhy ako veci vylepšiť. Verím, že čoskoro už to budeme môcť diskutovať aj viac organizovane na úrovni oficiálnej bunky ale dovtedy nám nič nebráni sa spoznať aspoň tu na komunite a načrtnúť veci ktoré nás trápia.


#2

Ahojte, tiež som zo Starého Mesta :slight_smile: . Za mňa určite zapojenie mladých, ukázať im ako na občiansku angažovanosť, a ako funguje verejná správa, nech to nie je len taký neznámy pojem. Tiež ma hnevajú graffiti, ale to je už iná kapitola :smiley:


#3

Za mna, ako pomerne casteho navstevnika tejto m.č. musim povedat, ze mi, okrem katastrofalneho parkovania, vadi hlavne mnozstvo odpadkov v uliciach.


#4

Super téma! Za seba:

  • absencia košov v menej navštevovaných uličkách (doplniť, hlavne v oblasti vnútroblokov)
  • keď už sú smetné koše postavené, nie vždy sú tak, aby neblokovali celý chodník (viď. napr. kúsok od ministerstva pôdohospodárstva)
  • zvýšenie parkovného pre návštevníkov mestskej časti (pre neobyvateľov)
  • evidencia kultúrnych priestorov a ich ponuka pre bežné využitie občanmi na kultúrne podujatia
  • apelovanie na zanedbané priestory a parky
  • pravidelné prerokovanie zámerov a zásahov do pozemkov mestskej časti s občanmi
  • otvorená samospráva (niečo ako zaviedol Ftáčnik na Magistráte v rámci otvorenia kancelárie a diskusie s občanmi
  • zlepšenie spolupráce s dotknutými subjektami, ktoré majú dosah na mestskú časť v rámci regulácie reklamných plôch
  • aplikácia už pripraveného jednotného dizajn manuálu pre chodníky
  • spoločne so súkromníkmi obnoviť významné prvky SM, realizácia stratenej plakety Ľudmily Cvengrošovej, obnova trojjazyčných nápisov a pod.

#5

No, tie odpadky sa tam nikdy neocitnu len tak same od seba. A vies kto je za to zodpovedny? Clovek, ktory sa povazuje za pana tvorstva a napriek tomu robi to co robi. Dnes nie je problemom vidiet aj ako niekto ide po ulici, zje napr. tatranku a kde odhodi obal? Na zem. A popritom smetnu nadobu ma dva kroky od seba. A prave v tom vidim a vnimam podstatu problemu tych odpadkov v uliciach a nielen Bratislavy.:roll_eyes:


#6

Ja by som bola za vytvorenie oblasti s obmedzenym vjazdom aut. Podla vzoru Londyna, Berlina alebo Pariza - spoplatnenie a neskor zakaz vjazdu dieslovych aut, a/alebo aut starsich ako 20 rokov, s postupnym sprisnovanim podmienok. V duchu ochrany ovzdusia a podpory elektromobility. :earth_africa::seedling::red_car::cityscape:
Zaroven to zlepsi situaciu s parkovanim.


Elektromobilita - strategický plán SR
#7

Mirka, cekom fajn, ale z mojho profesneho hladiska akosi az tak nesuhlasim. Povedz mi ako v tomto pripade mam ja ako vodic ist pre klienta ktory ide v hociakon case na letisko Schwechat? Mozes argumentovat ze si treba vybavit vstupku. Ok. Ale to su zvysene naklady pre tych co podnikaju v tej istej oblasti. A ano, jazdim aj ja na dieslovom aute, novy Mercedes E class, ktory vsak splna vsetky najnovsie europske normy a smernice. Je to vlanajsi rocnik. Ono netreba za kazdu cenu praktizovat len zakazy a prikazy. Nemusis so mnou vobec suhlasit, je to len moj nazor z trochu ineho uhla pohladu.


#8

V Parizi je planovany zakaz ohlaseny dopredu, takze podnikatelia aj obyvatelia maju cas sa na to pripravit.
V Londyne takisto Congestion Charge podmienky postupne sprisnovali v niekolkych etapach, cize neboli hned vsetky spalovaky spoplatnene, ale tie vozidla, ktore splnali Euro 5 standardy a mali emisie pod urcitu hodnotu mali vjazd nespoplatneny. Naopak auta nesplnajuce ani Euro 4 standardy museli platit okrem Congestion Charge este vyssi poplatok. Rezidenti dokonca dostali aj extra prechodne obdobie na prisposobenie sa.


#9

To je v absolutnom poriadku Mirka, len som napisal nazor z mojho pohladu. Aj ked dovtedy nez sa taketo veci budu aplikovat u nas sa nazdavam, ze uz budeme jazdit min. na hybridoch. V meste na el. pohon a mimo mesta na spalovaci. Kto vie…:wink:


#10

@Mirka_Vermeiren To je sice pekne, porovnavat s Londynom, Parizom, Berlinom a pod. mestami a hovorit ze tam to zakazali a preto sa to da aj tu. Lenzie tieto mesta maju lepsiu infrastrukturu hromadnej dopravy a bez nej by to nebolo mozne (aspon ja mam taku predstavu a mozem sa mylit) Napr. ja ako vodic by som nepotreboval jazdit autom pomali kazdy den (aj cez stare mesto) keby som mal relevantnu nahradu. A pre mna je lepsie trcat 30 minut v zapche v aute ako 30 minut v zapche v mhd.


#11

@Mirko @Michal_Toldy táto téma bola založená na problémy konkrétne len Starého mesta a aj to sa dá ešte rozdeliť na úplnú centrálnu zónu a širšie centrum tvorené územím starého mesta. @Mirka_Vermeiren začala veľmi dobrú tému. A je určite na širšiu diskusiu avšak neviem kde máte trvalý pobyt VY. Jednoznačne každý obyvateľ starého mesta bude za Mirkin návrh nakoľko to časom výrazne zlepší životné prostredie ( exhaláty /CO2 ). Rozumiem aj vašim názorom je to večná dilema ale niekde sa začať musí tak ,že aj ja pripravujem návrh s ktorým začnem pracovať a to taký že na začiatok by sa spoplatnil vjazd do centrálnej zóny individuálnych áut nad nejaký limit CO2 uvádzaný v OEV) a možno úplne zakázal pre vozidlá ktoré nespĺňajú normu EURO 2 alebo EURO 3 ide po väčšinou o staré vozidlá s vysokými exhalátmi. Samozrejme aj obyvateľom starého mesta s TP je potrebné dať viacročné prechodné obdobie aby mali možnosť sa zariadiť. Takže nestanú sa tieto veci hneď ale postupne sa dajú pravidlá ktoré sa budú rozširovať aby sa zabezpečil nižší výskyt vozidiel s vysokým podielom na tvorbe CO2 a aj podiel individuálnej automobilovej dopravy. Vnímajte takéto opatrenie v prvom rade ako ochranu životného prostredia a nášho zdravia. Samozrejme, že vedľajším účinkom má byť aj zníženie automobilovej dopravy v centre a v tomto máme dilemu vždy, že čo má byť skôr či lepšia MHD a ľudia presadnú sami alebo zákaz áut a ľudia budú musieť presadnúť a potom kedže budú viac platiť na lístkoch budeme mať lepšiu MHD … Treba nájsť nejaký rozumný kompromis lebo dokonalosť neexistuje a robiť zo všetkého trochu ale ľudom ukázať cieľ a najlepšie nejaký merateľný aby pochopili a výsledky ktoré sa podarí dosiahnuť. Takto to vidím ja ale môžeme tu o tom diskutovať . len vás poprosím skúsme to smerovať všetko k starému mestu na čo by mala slúžiť táto téma. Na dopravu v celej BA môžeme založiť zvlášť tému kde to môžeme rozobrať z celomestského pohľadu


#12

To je v absolutnom poriadku ze Mirka otvorila tuto temu. Voci tomu absolutne nic nemam a aby si ma chapal, som v kazdom pripade za “zelenu Bratislavu”. Len som napisal svoj nazor ako to momentalne vnimam z pohladu mojej profesie. Nic viac, nic menej.


#13

takže ako som čítal výššie teba by sa asi vôbec v prvom momente takéto opatrenie nedotklo ako aj veľa s tvojich kolegov kedže predpokladám, že všetci podľa OEV plnia normy EURO3 alebo EURO4 alebo novšie. Takže by to malo byť v pohode.


#14

Myslim si ze ano. Ako so horevyssie napisal, nez sa zavedie celkovy zakaz budeme uz asi na elektromobiloch alebo hybridoch.