Bratislavský samosprávny kraj voľby 2017

Bratislavský samosprávny kraj voľby 2017
0

#1

Keďže pracujem na Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK) a najbližšie voľby do VUC sú v tomto roku (november) budem sa snažiť prispievať k témam súvisiacimi najmä s voľbami v BSK. Každá strana a každé hnutie by malo ísť do každých volieb. Zmyslom je hlavne súboj ideí, myšlienok a vízií ale aj jednotlivcov. Ak má PS ambíciu podieľať sa na správe krajiny nemala by čakať na parlamentné voľby ale mala by ísť jednoducho do každých volieb. Myslím, že aj na tomto fóre je niekoľko kvalitných a zdatných ľudí nielen medzi komunálnymi aktivistami ale aj poslancami v samosprávnych zastupiteľstvách (mesto, obec, kraj), netreba sa báť a čakať. :slight_smile:


#2

Mám otázku na teba keďže pracuješ pre VÚC, osobne sa zaoberám o to čo sa deje v mojom meste, v akom stave sú verejné priestory, zeleň a podobne. Žiadal som mesto odstrániť zábradlie pri ceste, ktoré bolo na danom úseku bezvýznamné. Avšak mesto s tým nemohlo urobiť nič, pretože zábradlie je majetkom VÚC, takže mám kontaktovať ich. Takže vidím tam rozpor v majetkových vzťahoch. Preto si myslím, že všetko čo sa nachádza na území mesta, by malo spravovať a vlastniť mesto a nie kraj.


#3

Pozdravujem Zigmund. Napíš mi prosím konkrétne kde o aké zábradlie ide. Máš pravdu, kompetencie sa prekrývajú, zatiaľ neplatí, čo je na koho území o to nech sa stará ale možno raz bude. To jedna z ciest.:slight_smile:


#4

Ja by som od BA VUC ocakaval hlavne tri veci (som z Pezinka):

  • kvalitne cesty. Napriek upozorneniam, cesta medzi Pezinkom a Sencom je katastrofalna. Je uzka s mnozstvom kamionov. Stale sa buduju haly a log. centra, pritom dopravna situacia kolabuje. Kto to dovolil?
  • cyklotrasy. Nebyt iniciativ ako Jurava, nic sa nedeje. Uvital by som uceleny projekt. A tiez riesit aj Pezinok, Senec a pod.
  • doprava. Katastrofa. Integrovana doprava stala kopec penazi, pritom vela veci nefunguje, dokonca funguje horsie. Niekedy mam pocit, ze ucelom bolo minut miliony, nie nieco zlepsit. Politici strihaju pasky na nedokoncenych projektoch, ale dotiahnut ich nema kto (zel. stanica v Pezinku - parkovanie, spoje, udrzba…).

Osobne sa priklanam k zruseniu VUC.


#5

Tiez nevidim ziaden zmysel vo VUC. Pre mestsku cast z ktorej som sa neurobilo nic. Predseda sa dosiel ukazat, len ked zacali hody, alebo nejaka udalost, aby mal prihovor a to je vsetko. Praca ziadna. Totalne zbytocny urad a cierna diera.


#6

Ono, BSK je specificky problem. Na uzemi hlavneho mesta mame kompetencne problemy neustale, nieco je v kompetencii mestkej casti, nieco magistratu a nieco VUC, tu specialne je to zbytocne mat aj VUC a hlavne mesto by malo byt riesene inak, jednoduchsie, mimo BA je to uz ale ina pesnicka. Osobne proti VUC ako cleneniu v sucasnej podobe az tak nie som. Tak ako ludia zabudli co a naco a preco je demokracia tak evidentne zabudaju aj na to, na co je dobra decentralizacia moci. skor by sa mal volebny system do parlamentu reformovat aby nebol jeden volebny obvod a v parlamente sedeli sami “bratislavcania” lebo potom sa odcudzili tym volicom mimo BA a rastu preferencii kotlebovi a spol. VUC regionalnu politiku robi stale nevyrazne, reforma kompetencii by sa preto urobit mohla a to podla mna skor smerom k posilneniu VUC.


#7

Ja tiez vidim predsedu len na vinobrani.


#8

Zbytočne budem konkretizovať zábradlie pretože patrím pod KSK ale vďaka :slight_smile:


#9

Teším sa, tak pekne od začiatku. Napíšte mi z ktorej ste mestskej časti, aby som vám odpísal, čo a kde sa urobilo (trošku to potrvá, kým zosumarizujem), aby som bol konkrétny. VUC sú nedokončený projekt. Nízka volebná účasť nie je až tak zásluha ich fungovania, ktoré je nedotiahnuté.Viem, že človek nemá čas všetko sledovať ale ak vás to nebude obmedzovať minimálne na facebooku BSK sú všetky dôležité veci, ktoré BSK aktuálne rieši. jedna z posledných vecí, ktoré si pamätám je oprava komunikácií vo všetkých mestských častiach za viac ako milión eur (len upozorňujem, že VUC, toto nemá vôbec vo svojej originál kompetečnej pôsobnosti, to sú cesty mestských častí a mesta ale to je na dlhšie)…


#10

Áno, súhlasím. Cestou je dokončenie reformy aj keď to slovné spojenie nie je sexi…


#11

Lubos pridaj si ak nemas BSK fan page alebo Freša, (je to len kvoli prehľadu, nemusíš mať k BSK alebo k predsedovi pozitívnu asociáciu:slight_smile:


#12

A napíš z ktorého mesta (Pezinok, Jur, Modra,?..) alebo alebo obce si, napíšem čo sa urobilo ak sa urobilo.:slight_smile:


#13

Na FB mam BSK davno, dokonca si plati aj reklamu, takze jeho propagacii sa neda vyhnut. Som z Pezinka (pisal som to v prispevku).
Staci ked mi napisete odpoved na moje tri body. Hlavne cesta na Senec ma trapi, ale aj parkovanie na stanici.


#14

Lubos tak situacia je nasledovna

Cesta Senec-Pezinok

  • rekonštrukcia je naplánovaná na rok 2018, respektíve, hneď ako bude dokončený privádzač Blatné (možno prelom rokov 2017-2018 ale to je optimistický variant), ak by sme ju teraz rekonštruovali, policia nám to nedovolí, lebo by doprava skolabovala. Tá cesta má svoje limity aj keď jej povrch nie je až tak v dezolátnom stave ale sú tam koľaje a nová bude mierne širšia. Obce a mestá medzi Pezinkom a Sencom sa rozširujú (napr. Viničné), povolujú sa nové a nové výstavby a rastie kapacita a frekvencia áut, miestnu a obecnú samosprávu spravidla nezaujíma okolitá infraštruktúra (ja sa skôr prihováram za silnejšie kompetencie samosprávy a to regionálnej) problém je ešte z hľadiska kompetencií v územnom plánovaní územného plánu kraja, ten obce nemusia rešpektovať, pokiaľ nie sme priamo dotknutým subjektom atď… presne to je otázka kto to dovolil, mesto Senec, do ktorého katastra tieto parky patria má z nich slušné podielové dane…
    Cyklotrasy
  • Jurava je projekt Vajnor, Jura a Rače a je to úspešný a rozvádzajúci sa projekt spolufinancovaný cez Operačný program Bratislavský kraj (tento program sa manažuje na BSK a pomáha obciam, aby boli čo najúspešnejšie, JURAVA získala 617 tisíc eur (eurofondy, jedna z mála oblastí, kde môžeme čerpať fondy EU)
    Tu nájdete, čo získala z tohoto programu mesto Pezinok a všetky obce https://portal.egov.region-bsk.sk/c/document_library/get_file?groupId=20182&fileEntryId=91943
    ktorý je súčasťou Koncepcie rozvoja cyklotrás v Bratislavskom kraji. Celú koncepciu nájdete na . : file:///C:/Users/Peter/Downloads/Koncepcia_%C3%BAzemn%C3%A9ho_rozvoja_cyklotras_BSK.pdf
    V roku 2013 kraj preznačil okolo 300 km cyklotrás, v závere roka sme ukončili bike park pri Zochovej chate s Filipom Polcom (otvárame na jar 2017), cykloodpočívadlá v Sv. Juri a pri modranskej kalvárii, ktoré sú súčasťou “malokarpatskej cyklomagistrály”…
    Integrovana doprava
  • nie je to dokonalý projekt ale niet inej cesty, jeden lístok vo verejnej doprave v celom kraji, viem, že nefunguje ešte podľa očakávaní ale problém je spojiť všetkých dopravcov (štátne železnice, súkromný prepravca Regiojet (možno tento rok), SAD autobusy a MHD v BA- Dopravný podnik, každý z nich hľadí najmä na svoje tržby a zisky… nikto nechce byť v strate (nehľadí sa najprv, čo to prinesie ľuďom ale dopravcom) preto je ten proces ťažkopádnejší ale rozbieha sa, BID stála (zavedenie označovačov môj na hrubo prerátaný odhad) do 400 tis eur)
    S tými parkovaním sme možno trochu pomohli pri prestupových termináloch http://www.teraz.sk/regiony/bsk-pezinku-senec-tid/53421-clanok.html ale záchytné parkoviská sú potrebné a neviem, či kapacitne ešte stíhajú …

dá sa písať o mnohom, vyberiem len tému škôlok, ti sú úplne mimo kompetencií samosprávneho kraja ale napriek tomu kraj prispel na rozšírenie kapacít (nejde o veľké sumy) a ich opravu počas troch rokov v celkovej sume okolo milión eur a sú tam aj škôlky z Pezinka a obcí okresu Pezinok… Rok po našom projekte odštartoval túto pomoc nakoniec aj štát, polovica z 11 tisíc detí, ktoré nezískajú škôlku z kapacitných nedostatkov bola v našom kraji… spolupracujeme na tom, aby sa to zlepšilo http://www.teraz.sk/regiony/bsk-pezinku-senec-tid/53421-clanok.html

tak zatiaľ asi tak