Facebook - naše dáta na predaj - s radosťou

Facebook - naše dáta na predaj - s radosťou
0

#1

Veľmi by som si želal, keby sa dalo na Slovensku uzákoniť to isté.

Neviem, či si to niekto s užívateľov Facebooku vôbec uvedomuje, ale všetky naše informácie sú predávané tretím stranám. Je to celkom nemorálne. AŽ šialené a na Slovensku si to podľa mna málokto uvedomuje.

Najzaujímavejšie čítanie je pri posledných odstavcoch.
https://www.facebook.com/privacy/explanation

Veci, ktoré robíte, a informácie, ktoré poskytujete.
Zhromažďujeme obsah a ďalšie informácie, ktoré poskytujete pri používaní našich Služieb, napríklad keď si registrujete účet, vytvárate alebo zdieľate a keď si s inými posielate správy alebo s nimi komunikujete. Môže to zahŕňať informácie v obsahu alebo o obsahu, ktorý poskytujete, napríklad miesto vytvorenia fotky alebo dátum vytvorenia súboru. Zhromažďujeme tiež informácie o tom, ako používate naše Služby, napríklad informácie o typoch obsahu, ktorý si prezeráte alebo s ktorým pracujete, alebo informácie o frekvencii a trvaní vašich aktivít.

Zdieľanie so spoločnosťami Facebooku.
Informácie, ktoré o vás máme, zdieľame v rámci skupiny spoločností, ktoré sú súčasťou Facebooku. Prečítajte si viac o našich spoločnostiach.

Dodávatelia, poskytovatelia služieb a iní partneri.
Informácie poskytujeme dodávateľom, poskytovateľom služieb a ďalším partnerom, ktorí zabezpečujú globálnu podporu pre našu činnosť, napríklad poskytovanie služieb technickej infraštruktúry, analyzovanie spôsobu používania našich Služieb, meranie účinnosti reklám a služieb, poskytovanie zákazníckych služieb, zabezpečovanie platieb a realizovanie akademického výskumu a prieskumov. Títo partneri musia dodržiavať záväzok prísnej dôvernosti v súlade s týmito Zásadami využívania údajov a zmluvami, ktoré sme s nimi uzavreli.


#2

Nebude toto riešiť GDPR?

A vôbec - popravde nechápem, prečo sa na tomto ľudia odbavujú… Veď ak mi niekto ponúkne niečo zadarmo (=ako firma Facebook možnosť využívať jej sociálnu sieť), podľa mňa je OK, ak si dotyčný sám stanoví podmienky používania. A ak s tým nesúhlasím, nič ma nenúti danú službu využívať.

Že sa to dá zneužiť? Samozrejme!
Že niekto zarába na mojich súkromných dátach? Nuž, sú to len tie dáta, ktoré som dobrovoľne poskytol. Ak s tým nie som OK, nemusím ich poskytovať.

Vlády zhromažďujú údaje o občanoch tiež, ale to je akože OK, lebo je to v záujme bezpečnosti.
Keby som si mal povedať (z môjho laického podľadu), či sú v praxi viac zneužívané dáta zbierané bezpečnostnými zložkami štátu, alebo dáta zbierané firmami ako Amazon, Google, Facebook, Microsoft…, tak by som asi veľmi dlho váhal s odpoveďou.

Čo takto prijať zákon proti ECHELONu? :wink: Budeme prvá krajina na svete a určite nás to preslávi. :yum:


#3

Pokial s tym clovek suhlasi, co je podmienkou a je na to jasne a neraz upozorneni tak je to v poriadku.

Tieto data nemaju hodnotu, ked sa tykaju jednotlivca (teda pokial nepacha skr siet trestnu cinnost, ale to monitoruju ine statne zlozky). Tie data su cenne jedine ako subor viacerych uzivatelov.

Aj pre teba ako uzivatela je lepsie, ked vidis obsah a reklamy, co ta zaujimaju (aj ked tak zijes v bubline).

Viac mi vadia call centra, kde sa ta robot opyta ci suhlasis s nahravanim bez toho, aby si zistil kedy a kde si dal suhlas.


#4

Len dve veci k tomu - FB môže byť v tretej krajne mimo EU a asi ťažko sa na nich budú sťahovať podmienky EU
2) škoda, že štát a niektorí jeho arogantní zamestnanci zhromaždujú údaje ako ŠtB. Napríklad, to čo som robil v dobe svojho voľna, alebo čo sa píše pod profilom s rovnakým menom ako moje na FB. Tak uvidíme, ako sa s tým úrad nad dohľadom osobných údajov “popere”.


#5

Najnovsie mu stat na Slovensku zriadi prevadzku, aby platil dane z reklamy na Slovensku :blush:

Ale zas je pravda, ze s tym cielenim to uz prehanaju


#6

Práveže legislatíva GDPR sa vzťahuje aj na subjekty z tretích krajín, ktoré poskytujú služby občanom EÚ. Podľa mňa divné, ale takto to súdruhovia v Bruseli prijali… Je to namierené práve proti firmám ako Facebook.

GDPR legislatíva (a nadväzné slovenské predpisy) zavádzajú nový inštitút, ktorý sa nazýva “oprávnený záujem”. De facto stačí, ak sa preukáže nejaký dôvod (ohrozenie bezpečnosti, súkromné údaje, ochrana hospodárskej súťaže…) a zamestnávateľ môže robiť čokoľvek. Samozrejme, úplne čokoľvek to akože byť nemôže, lebo tu máme nejaký Úrad na ochranu osobných údajov, ktorý by som najradšej premenoval na Úrad na rozdávanie pokút, lebo väčšina jeho činnosti nie je o ochrane (=tam by som si predstavoval 80% preventívy, vzdelávania, konkrétnych postupov, best practices…), ale právečinnosť zameraná na rozdávanie sankcií. No v konečnom dôsledku bude posudzovanie aj tak subjektívne. :slight_smile: A na štát sa to aj tak nevzťahuje, lebo štát si vždy príjme príslušnú legislatívu (zákon, vyhláška, metodické usmernenie) aby mal akože zákonný podklad na to, čo robí.


#7

Tieto dáta majú hodnotu, aj ked sa týkajú jednotlivca. Je to podla mna aplikácia, ktorá pomocou Deep learning, zbiera a triedi všetko a to sa predáva. Ma to práve hodnotu, pretože je to uplne konkretizované, nielen kvoli reklame. Ide aj o rôzne ine veci.

Belgicko (teda Brusel) sa chráni pred vplyvom USA, myslím, že na tom nie je nič zlé.

Naopak idú pekne príkladom. Príkladom “Aha, dá sa to.” Môžme to urobiť a aj to urobíme.
Prečo to vlastne Belgičania urobili? Lebo je to bezvýznamné? No asi nie.

Kde bolo, tam bolo… sme tiež chceli byť malým Švajčiarskom.


#8

Uprimne personalizovanu reklamu vitam.

Nie som taky egoista, ze si myslim, ze som pre niekoho taky dolezity, aby zbieral data len o mojej osobe a predaval ich.

Keby som taky bol, tak ludia, co by sa o mna zaujimali nepotrebuju FB a ani povolenie :blush:

To co uzakonilo belgicko su mozno 3 strany v suhlase, ktory nikto necita.

Rovnako ako nikto nikoho nenuti pouzivat FB.


#9
  • Nejde o to, či si egoista alebo nie. Ono sa to proste deje.
  • Nejde o používanie služby, ale o zneužívanie služby.

Na FB nesvieti pri vstupe obrovský červený nápis - POZOR POZOR, VAŠE DÁTA PREDAVAME.

  • Nemáš nikde žiadne upozornenie / ani značenie ako na cigaretách alebo alkohole.

#10

Si si istý? Dobre si si prečítal podmienky používania služby? Áno, to je to tlačidlo, ktorým vyznačujeme, že sme si prečítali podmienky používania a súhlasíme s nimi.
Celé toto je len hra právnikov. Právnici jednej strany formulujú podmienky používania, aby firma bola v súlade s legislatívou a zároveň aby mohli marketingovo fungovať. Právnici druhej strany zasa skúmajú každé slovo a snažia sa každý náznak nejednoznačnosti využiť pre seba.
A pritom každému súdnemu človeku musí byť zrejmé (aj bez prečítania tých podmienok), že čokoľvek tam nahrám, tak som nad tým stratil kontrolu. Ak niečo akože zmažem, nikto mi naozaj nezaručí, že to bolo aj fyzicky zmazané. Preto najúčinnejšia obrana je neposkytovať údaje, ktoré nechcem, aby boli použité treťou stranou.

Navyše, hovoriť o predávaní mojich dát je tak trochu prehnané… Ak mi zobrazia reklamu zodpovedajúcu môjmu profilu a mojim aktivitám, zadávateľ reklamy nedostal moje dáta. On si len objednal selekciu cieľovej skupiny zodpovedajúcu určitým charakteristikám.
Každopádne, všetkk je tam z mojej strany dobrovoľné…


#11

Nie je mi úplne jasné kde autor videl to slovo, že Facebook predáva osobné dáta ?

Podobná aktivita právnikov spôsobila, že na 90% stránok musia Európania odklepávať informáciu o Cookies. Čo robia úplne automaticky. Zaujímalo by ma, koľko stálo prerobenie všetkých tých stránok, koľko času tým zabijú a aký to malo celé zmysel. A ak to nemalo zmysel, či za to niekto nesie zodpovednosť ?

Autor príspevku by vlastne veľmi želal aby sme na stránkach odklepávali ďalšie a ďalšie právnické hlúposti. Lepšie by bolo želanie k menšiemu počtu právnikov a viac zdravého rozumu.


#12

Je to predsa v záujme bezpečnosti a ochrany osobných údajov. :smiley:
Tiež by som chcel vidieť jedného človeka, ktorý pri nesúhlase s cookies radšej opustí stránku. :wink:

Hovoríš mi z duše. :slight_smile: Ochrana osobných údajov by nemala byť o tom, že nás niečo otravuje viac, ako je nevyhnutné. Malo by to byť o tom, ako postupovať, keď nechceme, aby sa o nás zbierali osobné údaje.

Konkrétne, prehliadače majú nastavenia (nie je štandardne zapnuté), aby automaticky mazali cookies. Potom si ma stránka síce jednoznačne identifikuje, ale keď tam prídem nabudúce, už nebude vedieť, že som tam bol práve ja. Prečo sa teda ochrancovia osobných údajov nezamerajú na osvetu, ale radšej na buzerovanie a otravovanie ľudí nezmyselnými akceptáciami?
Pri detailnejšej analýze však zistíme, že ani mazanie cookies a histórie nás nemusí úplne ochrániť pred (potenciálne nechceným) zhromažďovaním údajov. Mali by sme preto možno používať anonymizačné nástroje (jeden z tých jednoduchších pre používateľa je Tor prehliadač), ale to sa už vládam veľmi nepáči. Pretože pri priveľkej ochrane súkromnia sa zásadným spôsobom sťažuje možnosť kontroly aktivity občanov na internete. To samozrejme využívajú práve kriminálne živly, a preto je sprievodným javom security projektov to, že vzniknú cesty, ako sa pripojiť na temnú stránku internetu, objednať nelegálne služby, či tovar…

V skratke: Ak riešime takzvanú ochranu osobných údajov z 80+% len cez právnikov a nezmyselné nútené odklikávačky, ktoré 99,9% ľudí nečíta, je to cesta do pekla. Ak s tým chceme naozaj niečo urobiť, začnime s reálnou osvetou smerom k občanom. Buzerovanie firiem, ktoré (či sa nám to páči alebo nie) sú skutočnými lídrami pokroku (áno, hoci aj za cenu, že zarábajú na využívaní osobných údajov dobrovoľne poskytnutých používateľmi), nesmie byť jediný a ani dominantný nástroj na reguláciu.


#13

https://www.facebook.com/privacy/explanation1

Informácie poskytujeme dodávateľom, poskytovateľom služieb a ďalším partnerom, ktorí zabezpečujú globálnu podporu pre našu činnosť

Oni ich poskytnú dodávateľom služieb. Tá služba od dodávateľa nie je zadarmo. Ok, oni to nazývajú “poskytnutie” alebo výmena, za služby. Čiže táto vymena je vlastne obchod, možno nie celkom finančny, ale ako kedysi, keď neexistovali peniaze, dohodli sa na výmene služby (ako prostriedok výmeny, obeživo)

Cookies su v porovnani s FB uplne neškodné. Ako keby si porovnávala detskú kolobežku s vojenským tankom.


#14

FB neprispieva k žiadnemu skutočnému pokroku. Prispieva len k vlastnému obohacovaniu sa.
Iné softéry su skutočne potrebné, slúžia na prispievanie a zlepšovanie práce alebo zábavu.

FB patrí asi do zábavného priemyslu, ale tvári sa ako uzavretá platforma. No nie je.

Mark Zuckerberg predal akcie Facebooku za 95 miliónov dolárov


#15

Ako dieťa Facebooku, na ktorom som budoval/budujem svoju značku a dokonca si kupujem tieto údaje sa ťa opýtam

  • Nepomáha FB introvertom zapájať sa do spoločenského diania a vyjadrovať svoje názory?
  • Nie je to vďaka FB, že aj človek z odľahlejších monotónnych oblastí môže osobnostne rásť a nezakrpatieť?
  • Nie je pekné na FB, že aj pumpár sa môže dozvedieť a zapojiť do takého pekného projektu ako je PS?
  • Bez ohľadu k príslušnosti k istej skupine dostávať aj iný názor ak je záujem?
  • Čo taká Arabská jar, ale aj nástup Kotlebu?
  • Nie je pre cyklistu lepšie keď dostáva reklamy len o bicykloch a doplnkoch lepšie ako keby dostával správy o najnovších autách, boxeristických rukaviciach, veciach na plávanie?

Nič nie je zadarmo (ani závisť) a používatelia si to uvedomujú.

Je to vývoj a ten nezastavíš.


#16

Napríklad si objednám reklamu u Facebooku. Facebook mi predá informáciu koľko je v Nitre vysokoškolsky vzdelaných ľudí vo veku 40-49 rokov. A umožní mi poskytnúť cielenú reklamu. Mám nejaké konkrétne osobné údaje ? Nemám.


#17

Aj keby to pravda nebola, tak sa to pravdepodobne my bežní ľudia - nikdy nedozvieme.

Ukončujem túto debatu s tym, že teda dobre, oni by to určite nikdy nijako nezneužívali.

Nech ťa viera sprevádza - zbohom kritické myslenie.

Do Bruselu nabudúce zo Slovenska s odkazom - na čo prevencia? komu prevencia slúži?
Nám take nič netreba.


#18

Pokiaľ viem, tak po nesúhlase mu musíš umožníť prístup na stránku ale bez zhromažďovania cookies - ešte som nevidel jeden plugin na WP že by to vedel, alebo to je len zlá interpretácia prekladu.
Ale domnievam sa napríklad, že ked idem reklamovať tovar a poviem, že si neželám aby zbierali moje data tak nemajú právo - nech mi vydajú potvrdenie, že prebrali tovar a s ním s preň prídem.


#19

To tak vôbec nie je. Súhlas vyžadovaný v prípade, že sa používajú cookies tretích strán (webov z inej domény), ktoré pôsobia na viacerých stránkach súčasne a tak umožňujú zber dát z viacerých webov a ich prepojenie. Napríklad AdWords a pod. Ak sa cookies používa iba pre lokálny web, napríklad ako technológia pre prihlásenie alebo pre nejaké zapamätanie nastavenia, tak nie je potrebný žiadny súhlas.

Tiež nie je nutné v prípade nesúhlasu zabrániť zberu cookies. Tie cookies totiž nezbiera majiteľ stránky ale väčšinou napríklad AdWords, ktorý sa tam zobrazuje.

Celý tento boj proti Cookies je ale hlúposť. Ak by sme tomu zabránili úplne tak by sme boli v situácii ako v roku 2000. Namiesto cielenej reklamy by sa mi zobrazovala reklama na veci, ktoré ma nezaujímajú. Mužom vložky, ženám cigary, starcom kolobežky. Takže by tej reklamy muselo byť viac aby bola rovnako efektívna ako je tá dnešná. Alebo by muselo byť viac platených služieb.

Stále mi nie je jasné o čo tým bojovníkom vlastne ide ? Chcú naozaj viac nezmyselnej reklamy ??


#20

Je fajn, že má niekto snahu starať sa o ochranu mojich osobných údajov. Na druhej strane však po zhodnotení dopadov týchto aktivít môžem len konštatovať, že prinášajú len otravné vynucovače súhlasu, ktoré aj tak nikto nečíta a všetci ich len mechanicky potrvrdzujeme.
Záver: prínos žiadny, nech mala aktivita akokoľvek ušľachtilý záujem, pri takomto výsledku mám pocit, že by bolo lepšie a užitočnejšie, keby tí ľudia radšej venovali príslušnú energiu a čas zbieraniu špiny z lesov a prírody, než vymýšľaniu legislatívy, ktorá len otravuje život…