Kaliho klientské centrá

Kaliho klientské centrá
0

#1

Neviem ako je to v iných mestach ale v Senci je klientské centrum katastrofa, verím že mnoho ľudí by uvítalo keby sa radšej vrátilo k starému systému čakania pred dvermi jednotlivých úradov/úkonov.
Lebo situácia s časenkami je momentálne v Senci taká, že časenky sa vydávaju len po niekoľkých kusoch, takže namiesto čakania pred konkrétnymi dvermi všeti čakajú v jednom rade pred automatom na časenky (cinik by mohol navrhnúť žeby to vyriešil ďaľší automat ktorý by dával časenky na prístup k hlavnému automatu, teda časenku na časenku).

Kopec stoličiek určených pre čakajúcich sú prázdne lebo všetci stoja v rade na časenku. Efekt je v podstate rovnaký ako keby medzi jednotlivé kancelárie a čakajúcich postavili ešte ďalšie dvere.
Samozrejme potom vzniká kopec konfliktov.
Výsledok je taký že pri automate musí neustále byť obsluha ktorá to tam koordinuje a upokojuje vášne. A keď už sa k automatu na časenky konečne dostanete tak procedúra na získanie časenky je taká, že stlačíte tlačidlo s požiadavkou a automat Vám vypíše že časenky už niesú, tak znovu stlačíte a tak dokola až kým nejaký zákazník nieje vybavený a automat Vám tú časenku vydá a vy idete v podstate rovno dnu. Systém čakania predo dvermi bol lepší v tom, že keď ste mohli isť dnu tak Vás zavolali. Tu vás ani automat ani nik iný nijakým spôsobom nenotifikuje že “už sa dá” ale, ak znovu použijem paralelu s “ďalšími dvermi na chodbe”, musíte neustále otvárať a pýtať sa “už môžem, už možem, už možem…”. V každom prípade sa Senecké klientské centrum postaralo o to, aby sa zákazník znovu cítil ako nula ktorá obťažuje.

Nerozumiem čo to je za systém, ako pracovníci na jednotlivých oddeleniach nevedia odhadnúť koľko ľudí denne obslúžia a prečo nemôžu rovno vydať približný počet časeniek aby človek prišiel zobral si časenku a na pokoji si sadol. To akože 2 hodiny pred ukončením pracovnej doby si niesú istí či budú môcť obslúžiť viac ako dvoch zákazníkov? Ten systém mohol byť aj v podstatnej časti samoučiaci, žeby sám na základe rýchlosti vybavovania prispôsoboval odhad maximálneho počtu zákaznákov schopných vybavenia v ten deň, ale za tie milióny čo to stálo sa zrejme viac urobiť nedalo.
Aké sú skúsenosti v iných mestach, všade je to tak?


#2

Potvrdzujem, podobne je to aj v Bratislave na Tomášikovej.

Aby som obhájil ten ich systém, ten systém to presne vie, má normo-čas, za ktorý sa každý úkon vybaví a tento odpočítava zo zásobníka počtu celkovo zapojených zamestnancov. To, že sa Vám zdá, že po čase sa uvoľní ďalší slot a dá Vám systém časenku, tak to je spôsobené tým, že niektorá časenka prepadne, t.j. je vyvolaná a nikto ku okienku nepríde. Vtedy ten čas prepadá a vytvára sa opäť voľné na to, aby si ho niekto mohol zarezervovať pri automate.
Viac som spísal do blogu:


#3

To si nemyslim. Sledoval som čísla a išli pekne radom. Predomnou boli dvaja zakaznici na oddeleni dokladov a keď bol jeden z nich vybaveny automat uz dal casenku. A predtym som na časenku čakal cca hodinu. Kebyže napriklad si doobeda kopec ludi vyberie časenky a odidu preč tak tie časenky by dovtedy už boli vyvolane a prepadnute. Pripadne by sa dlho nedialo nič ale ľudia vstupovali postupne. V kazdim pripade si viem predstavit ze to vzda napr. 10% ľudí a to nemôže úplne zablokovať celý systém. To by musela snaď polovica časeniek prepadnuť…
Argument pracovničky bol ze su iba 2 - nestihaju… (+ samozrejme komentar ze vsetci chcu prist v stredu - samozrejme my sme na vinne ze sme vyuzili dlhy den ktory oni vymysleli). Tak na zaklade vsetkych indicii som to pochopil tak ze zrusili automaticky vydaj a nastavili fixny pocet na 2 klientov.
O 2/3 tyzdne som isiel po doklad a pouceny skusenostou rovno za tetou ze potrebujem len doklad vybrat. Ked som odchadzal uz prebiehala hadka medzi zakaznikmi a tetou… Vivat Slovensko.